- ANA SAYFA
- Sürekli İyileştirme Yol Haritası
Güncelleme Tarihi: 12 Ağustos 2025
Gösterim: 43
Sürekli İyileştirme Yol Haritası
İKTİSAT TÜRKÇE LİSANS PROGRAMI SÜREKLİ İYİLEŞTİRME DÖNGÜSÜ
Aşağıdaki bölümler, İktisat Türkçe Lisans Programının eğitim programına dair sürekli iyileştirme döngüsünde yer alan Planlama, Uygulama, Kontrol ve Önlem/İyileştirme adımlarını içermektedir.
1.1. Öğrenciler
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Öğrenci niteliği izlenmekte ve program kontenjan planlamasına girdi olarak kullanılmaktadır. | Ulusal ve uluslararası öğrenci kabul süreçleri, ilgili mevzuatlara göre sistematik ve kurumsal düzeyde yürütülmektedir. | Kayıt olan öğrencilerin lise türleri dâhil çeşitli değişkenlere göre sayısal veriler düzenli tutulmakta; kontenjan doluluk oranları izlenmektedir. | Öğrenci niteliği eğilimine göre müfredat düzenlemeleri yapılabilmekte, kontenjan planlamaları ayarlanmaktadır. |
1.2. Yatay ve Dikey Geçiş, ÇAP ve Yandal
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Mevzuatlara uygun kontenjan planlamaları, yönergelerle desteklenmiş ve uygulama sistematiği geliştirilmiştir. | Tüm başvuru ve yerleştirme süreçleri şeffaf, anlaşılır bir şekilde belgelendirilmiştir. | Sayısal izleme yapılmakta, kayıt olan öğrenci sayıları kontrol edilmektedir. Ayrıca ÇAP/Yandal anketleri ile izleme yapılmaktadır. | İlgili öğrenci alımına dair kontenjan sayıları izlenmekte; Akademik Danışma Kurulu toplantısı ile iyileştirme önerileri alınmaktadır. |
1.3. Uluslararası ve Ulusal Öğrenci Değişimi
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Mevzuatlara uygun kontenjan planlamaları, yönergelerle desteklenmiş ve uygulama sistematiği geliştirilmiştir. | Tüm başvuru ve yerleştirme süreçleri şeffaf, anlaşılır bir şekilde belgelendirilmiştir. | Sayısal izleme yapılmaktadır. | Öğrenci geri bildirimleri ve danışman gözlemleriyle süreçlerde iyileştirme yapılabilmektedir. |
1.4. Akademik Danışmanlık Hizmeti (Kayıt Danışmanlığı)
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Danışman atamaları, görev tanımları, görüşme saatleri sistematik olarak planlanmıştır. | Sunum, toplantı ve formlarla süreç yürütülmektedir. | Anketler, toplantı tutanakları ve öğrenci geri bildirimleri ile memnuniyet algısı kontrol edilmektedir. | Akademik Danışman Kurulu aracılığıyla değerlendirmeler yapılıp öneriler geliştirilmektedir. |
1.5. Kariyer Danışmanlığı Hizmeti
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Danışmanlık yapısı tanımlanmış; merkez destekli ve program içi yapılar belirlenmiştir. | Program olarak kariyer danışmanlığı sağlanmakta; KAGEM üzerinden bireysel danışmanlık, Kariyer Planlama dersi, kulüp faaliyetleri ve etkinlikler yürütülmektedir. | Memnuniyet anketleri ve raporlamalarla süreç izlenmektedir. | Anket sonuçları Akademik Danışmanlar Kurulu ile değerlendirilerek karar süreçlerine dâhil edilmektedir. |
1.6. Öğrenci Ders Başarılarının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Yasal yönetmeliklere uygun ölçme-değerlendirme esasları belirlenmiştir. | Bu çerçevede sınavlar ve notlandırmalar gerçekleştirilmektedir. | Sınav sonuçları ve mezuniyet denetimi sistematik izlenmektedir. | Öğretim elemanı sınav raporları ve mezuniyet ön değerlendirmeleri ile sistem sürekli geliştirilmektedir. |
1.7. Mezuniyet Koşullarını Doğrulayan Sistem
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Mezuniyet kriterleri net tanımlanmış ve bilgilendirme mekanizmaları kurulmuştur. | Transkript üzerinden çift denetimli sistem çalıştırılmakta; mezuniyet komisyonu görevlendirilmiştir. | Süreç yıl sonunda ve istisnai durumlarda değerlendirilerek tutanaklarla belgelenmektedir. | Süreçteki sorunlar için bölüm kurulu kararları alınmaktadır. |
2. Program Eğitim Amaçları (PEA)
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
PEA’lar misyonlar, STAR ve stratejik hedeflere göre; iç/dış paydaş görüşleriyle belirlenmiş ve kamuya ilan edilmiştir. Ölçme sistemi ve uygulama planı oluşturulmuştur. | PEA’lar öğretim planı ve PÖÇ’lere referans sağlayacak şekilde tanımlanmış; ders dışı etkinliklerle desteklenmektedir. | Anket ve istihdam verileri; mezun anketleri; sınav değerlendirme raporları (ilişki matrisleri) ve paydaş geri bildirimleriyle izlenmektedir. | Paydaş görüşleri ve istihdam analizleriyle 5 yıllık periyotlarda güncelleme; periyodik gözlem planı ile sistem revizyonu yapılır. |
3. Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ)
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
TYYÇ, STAR ve PÖÇ doğrultusunda 8 çıktılık sistem; paydaş katılımı ile planlanmış ve ilan edilmiştir. Ölçme sistemi ve uygulama planı kurulmuştur. | Müfredat ile doğrudan ilişkilendirilerek uygulanmıştır (Ders–PÖÇ Eşleştirmeleri). | Mezuniyet öncesi değerlendirmeler, sınav analizleri ve anketlerle izlenir. Ölçme-Değerlendirme Komisyonu iki ayaklı yapıyı yürütür. | 5 yıllık periyotta güncellenir; gerekli hâllerde ders içerikleri, ölçme sistemi ve öğretim planı yıllık gözden geçirilir. |
4. Program Öğretim Planı
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
PÖÇ ve PEA’yı destekleyecek öğretim planı sınıflandırılmış ve yapılandırılmıştır. | Müfredat bilgi–beceri–yetkinlik dengesine göre uygulanır; anlatım ve sınav odaklı yöntemler ağırlıktadır. | Ders–PÖÇ katkı analizleri; ders/öğretim elemanı anketleri düzenli yapılır ve raporlanır. | Plan yılda bir güncellenir; ders dağılımları yarıyıl başında ele alınır; anket ve sınav raporlarıyla yöntem/ölçme revize edilir; Eğiticilerin Eğitimi ile yöntem zenginleştirilir. |
4.5. Staj Uygulaması
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Gönüllü staj için işleyen sistem tanımlanmış; sorumlu kişi ve yapılar belirlenmiştir. | Kariyer Kapısı üzerinden başvuru; danışmanlık ve bilgilendirme yürütülmektedir. | Akademik Danışman ve Öğrenci Gelişim Olanakları anketleriyle geri bildirim toplanır; dış paydaş ve öğrenci görüşleri izlenir. | Gönüllü staj görünürlüğü artırılmış; akademik danışman sunumları başlatılmış; mezunlarla iletişim sistemi kurulmuştur. |
5. Öğretim Kadrosu
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Kadro yeterlilikleri tanımlanmış; sayı, dağılım ve görev tanımları sistematik planlanmış; performans değerlendirme kurumsallaştırılmıştır. | Uzmanlık alanlarına göre görev paylaşımı yapılır; danışmanlık–araştırma–öğretim etkin yürütülür; 2021–2025 hedefleri doğrultusunda üretim sürdürülür. | Yıllık raporlar, görev çizelgeleri, faaliyet tabloları; yayın–proje–eğitim ve gelişim belgeleri izlenir; ölçme komisyonu sınav/değerlendirme anketlerini yürütür. | Kadro güçlendirme ve bilimsel üretim artışı için gelişim programları; webde ilan/teşvik; Eğiticilerin Eğitimi ile PÖÇ’e erişimi destekleme. |
6. Kampüs İçi Hayat ve Öğrenci Olanakları
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Kapasite ve alan planlaması program ihtiyacına göre yapılmıştır; uzaktan eğitim sistemi süreklilik ve esneklik için planlanmıştır. | Teknolojik altyapı aktif kullanılır; öğrenci erişimi sağlanır. | Öğrenci Hizmetleri ve Kampüs Hayatı anketi ile takip; ilgili birimlere eksiklerin raporlanması. | Geri bildirimlere dayalı talepler ilgili birimlere iletilir ve süreç takibi yapılır. |
8. Organizasyon Yapısı
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Organizasyon yapısı, komisyon görevleri ve karar mekanizmaları yapılandırılmıştır. | Süreçler sistematik toplantılar ve resmi karar belgeleri ile yürütülür. | Program eğitim amaçlarına yönelik kararların uygulamaya etkisi izlenir. | Komisyon raporları, web ilanları ve dönemsel değerlendirmelerle süreç güncellenir. |
9. Uzaktan Öğretim Hizmetleri
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Kapasite/alan planlaması program ihtiyacına göre yapılmıştır; pandemi/deprem sonrası kesintisiz erişim için senkron–asenkron yapı planlanmıştır. | Teknolojik altyapı aktif kullanılır; erişim sağlanır. | Öğrenci Hizmetleri ve Kampüs Hayatı anketi ile takip; sonuçlara göre eksikler ilgili birime raporlanır. | Geri bildirimlere dayalı talepler iletilmiş; kullanım kılavuzları ile kesintisiz derse erişim sağlanmıştır. |
10. Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ)
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
TYYÇ, STAR ve PEA doğrultusunda dört ölçütlük sistem; paydaş katılımı ile planlanmış ve ilan edilmiştir. Ölçme sistemi ve uygulama planı kurulmuştur. | Müfredat ile doğrudan ilişkilendirilerek uygulanır (Ders–PÖÖ eşleştirmeleri). | Mezuniyet öncesi değerlendirmeler, sınav analizleri ve anketlerle izlenir; Ölçme-Değerlendirme Komisyonu iki ayaklı yapıyı yürütür. | 5 yıllık periyotta güncellenir; gerekli hâllerde öğretim planı, ders içerikleri ve ölçme sistemi yıllık gözden geçirilir. |
11. Sürekli İyileştirme
Planlama | Uygulama | Kontrol | Önlem/İyileştirme |
---|---|---|---|
Yıllık akreditasyon/iyileştirme takvimi; öğrenci analizi ve memnuniyet verilerine dayalı planlama yapılmıştır. | Öğrenci memnuniyet anketleri, danışmanlık mülakatları, kurul/komisyon toplantıları ve bölüm kurul kararlarıyla uygulama yürütülür. | Uygulamalara ilişkin takip sistemi (ÇAP başvuru sayıları, anketler vb.) ile komisyon ve kurul değerlendirmeleri yapılır. | Belirlenen sorunlara dönemsel çözüm kararları alınır ve takvimlendirilmiş iyileştirmelere dönüştürülür. |