Güncelleme Tarihi: 12 Ağustos 2025

Gösterim: 43

Sürekli İyileştirme Yol Haritası

                                              İKTİSAT TÜRKÇE LİSANS PROGRAMI SÜREKLİ İYİLEŞTİRME DÖNGÜSÜ

 

Aşağıdaki bölümler, İktisat Türkçe Lisans Programının eğitim programına dair sürekli iyileştirme döngüsünde yer alan  PlanlamaUygulamaKontrol ve Önlem/İyileştirme adımlarını içermektedir.

1.1. Öğrenciler
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Öğrenci niteliği izlenmekte ve program kontenjan planlamasına girdi olarak kullanılmaktadır. Ulusal ve uluslararası öğrenci kabul süreçleri, ilgili mevzuatlara göre sistematik ve kurumsal düzeyde yürütülmektedir. Kayıt olan öğrencilerin lise türleri dâhil çeşitli değişkenlere göre sayısal veriler düzenli tutulmakta; kontenjan doluluk oranları izlenmektedir. Öğrenci niteliği eğilimine göre müfredat düzenlemeleri yapılabilmekte, kontenjan planlamaları ayarlanmaktadır.
1.2. Yatay ve Dikey Geçiş, ÇAP ve Yandal
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Mevzuatlara uygun kontenjan planlamaları, yönergelerle desteklenmiş ve uygulama sistematiği geliştirilmiştir. Tüm başvuru ve yerleştirme süreçleri şeffaf, anlaşılır bir şekilde belgelendirilmiştir. Sayısal izleme yapılmakta, kayıt olan öğrenci sayıları kontrol edilmektedir. Ayrıca ÇAP/Yandal anketleri ile izleme yapılmaktadır. İlgili öğrenci alımına dair kontenjan sayıları izlenmekte; Akademik Danışma Kurulu toplantısı ile iyileştirme önerileri alınmaktadır.
1.3. Uluslararası ve Ulusal Öğrenci Değişimi
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Mevzuatlara uygun kontenjan planlamaları, yönergelerle desteklenmiş ve uygulama sistematiği geliştirilmiştir. Tüm başvuru ve yerleştirme süreçleri şeffaf, anlaşılır bir şekilde belgelendirilmiştir. Sayısal izleme yapılmaktadır. Öğrenci geri bildirimleri ve danışman gözlemleriyle süreçlerde iyileştirme yapılabilmektedir.
1.4. Akademik Danışmanlık Hizmeti (Kayıt Danışmanlığı)
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Danışman atamaları, görev tanımları, görüşme saatleri sistematik olarak planlanmıştır. Sunum, toplantı ve formlarla süreç yürütülmektedir. Anketler, toplantı tutanakları ve öğrenci geri bildirimleri ile memnuniyet algısı kontrol edilmektedir. Akademik Danışman Kurulu aracılığıyla değerlendirmeler yapılıp öneriler geliştirilmektedir.
1.5. Kariyer Danışmanlığı Hizmeti
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Danışmanlık yapısı tanımlanmış; merkez destekli ve program içi yapılar belirlenmiştir. Program olarak kariyer danışmanlığı sağlanmakta; KAGEM üzerinden bireysel danışmanlık, Kariyer Planlama dersi, kulüp faaliyetleri ve etkinlikler yürütülmektedir. Memnuniyet anketleri ve raporlamalarla süreç izlenmektedir. Anket sonuçları Akademik Danışmanlar Kurulu ile değerlendirilerek karar süreçlerine dâhil edilmektedir.
1.6. Öğrenci Ders Başarılarının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Yasal yönetmeliklere uygun ölçme-değerlendirme esasları belirlenmiştir. Bu çerçevede sınavlar ve notlandırmalar gerçekleştirilmektedir. Sınav sonuçları ve mezuniyet denetimi sistematik izlenmektedir. Öğretim elemanı sınav raporları ve mezuniyet ön değerlendirmeleri ile sistem sürekli geliştirilmektedir.
1.7. Mezuniyet Koşullarını Doğrulayan Sistem
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Mezuniyet kriterleri net tanımlanmış ve bilgilendirme mekanizmaları kurulmuştur. Transkript üzerinden çift denetimli sistem çalıştırılmakta; mezuniyet komisyonu görevlendirilmiştir. Süreç yıl sonunda ve istisnai durumlarda değerlendirilerek tutanaklarla belgelenmektedir. Süreçteki sorunlar için bölüm kurulu kararları alınmaktadır.
2. Program Eğitim Amaçları (PEA)
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
PEA’lar misyonlar, STAR ve stratejik hedeflere göre; iç/dış paydaş görüşleriyle belirlenmiş ve kamuya ilan edilmiştir. Ölçme sistemi ve uygulama planı oluşturulmuştur. PEA’lar öğretim planı ve PÖÇ’lere referans sağlayacak şekilde tanımlanmış; ders dışı etkinliklerle desteklenmektedir. Anket ve istihdam verileri; mezun anketleri; sınav değerlendirme raporları (ilişki matrisleri) ve paydaş geri bildirimleriyle izlenmektedir. Paydaş görüşleri ve istihdam analizleriyle 5 yıllık periyotlarda güncelleme; periyodik gözlem planı ile sistem revizyonu yapılır.
3. Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ)
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
TYYÇ, STAR ve PÖÇ doğrultusunda 8 çıktılık sistem; paydaş katılımı ile planlanmış ve ilan edilmiştir. Ölçme sistemi ve uygulama planı kurulmuştur. Müfredat ile doğrudan ilişkilendirilerek uygulanmıştır (Ders–PÖÇ Eşleştirmeleri). Mezuniyet öncesi değerlendirmeler, sınav analizleri ve anketlerle izlenir. Ölçme-Değerlendirme Komisyonu iki ayaklı yapıyı yürütür. 5 yıllık periyotta güncellenir; gerekli hâllerde ders içerikleri, ölçme sistemi ve öğretim planı yıllık gözden geçirilir.
4. Program Öğretim Planı
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
PÖÇ ve PEA’yı destekleyecek öğretim planı sınıflandırılmış ve yapılandırılmıştır. Müfredat bilgi–beceri–yetkinlik dengesine göre uygulanır; anlatım ve sınav odaklı yöntemler ağırlıktadır. Ders–PÖÇ katkı analizleri; ders/öğretim elemanı anketleri düzenli yapılır ve raporlanır. Plan yılda bir güncellenir; ders dağılımları yarıyıl başında ele alınır; anket ve sınav raporlarıyla yöntem/ölçme revize edilir; Eğiticilerin Eğitimi ile yöntem zenginleştirilir.
4.5. Staj Uygulaması
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Gönüllü staj için işleyen sistem tanımlanmış; sorumlu kişi ve yapılar belirlenmiştir. Kariyer Kapısı üzerinden başvuru; danışmanlık ve bilgilendirme yürütülmektedir. Akademik Danışman ve Öğrenci Gelişim Olanakları anketleriyle geri bildirim toplanır; dış paydaş ve öğrenci görüşleri izlenir. Gönüllü staj görünürlüğü artırılmış; akademik danışman sunumları başlatılmış; mezunlarla iletişim sistemi kurulmuştur.
5. Öğretim Kadrosu
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Kadro yeterlilikleri tanımlanmış; sayı, dağılım ve görev tanımları sistematik planlanmış; performans değerlendirme kurumsallaştırılmıştır. Uzmanlık alanlarına göre görev paylaşımı yapılır; danışmanlık–araştırma–öğretim etkin yürütülür; 2021–2025 hedefleri doğrultusunda üretim sürdürülür. Yıllık raporlar, görev çizelgeleri, faaliyet tabloları; yayın–proje–eğitim ve gelişim belgeleri izlenir; ölçme komisyonu sınav/değerlendirme anketlerini yürütür. Kadro güçlendirme ve bilimsel üretim artışı için gelişim programları; webde ilan/teşvik; Eğiticilerin Eğitimi ile PÖÇ’e erişimi destekleme.
6. Kampüs İçi Hayat ve Öğrenci Olanakları
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Kapasite ve alan planlaması program ihtiyacına göre yapılmıştır; uzaktan eğitim sistemi süreklilik ve esneklik için planlanmıştır. Teknolojik altyapı aktif kullanılır; öğrenci erişimi sağlanır. Öğrenci Hizmetleri ve Kampüs Hayatı anketi ile takip; ilgili birimlere eksiklerin raporlanması. Geri bildirimlere dayalı talepler ilgili birimlere iletilir ve süreç takibi yapılır.
8. Organizasyon Yapısı
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Organizasyon yapısı, komisyon görevleri ve karar mekanizmaları yapılandırılmıştır. Süreçler sistematik toplantılar ve resmi karar belgeleri ile yürütülür. Program eğitim amaçlarına yönelik kararların uygulamaya etkisi izlenir. Komisyon raporları, web ilanları ve dönemsel değerlendirmelerle süreç güncellenir.
9. Uzaktan Öğretim Hizmetleri
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Kapasite/alan planlaması program ihtiyacına göre yapılmıştır; pandemi/deprem sonrası kesintisiz erişim için senkron–asenkron yapı planlanmıştır. Teknolojik altyapı aktif kullanılır; erişim sağlanır. Öğrenci Hizmetleri ve Kampüs Hayatı anketi ile takip; sonuçlara göre eksikler ilgili birime raporlanır. Geri bildirimlere dayalı talepler iletilmiş; kullanım kılavuzları ile kesintisiz derse erişim sağlanmıştır.
10. Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ)
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
TYYÇ, STAR ve PEA doğrultusunda dört ölçütlük sistem; paydaş katılımı ile planlanmış ve ilan edilmiştir. Ölçme sistemi ve uygulama planı kurulmuştur. Müfredat ile doğrudan ilişkilendirilerek uygulanır (Ders–PÖÖ eşleştirmeleri). Mezuniyet öncesi değerlendirmeler, sınav analizleri ve anketlerle izlenir; Ölçme-Değerlendirme Komisyonu iki ayaklı yapıyı yürütür. 5 yıllık periyotta güncellenir; gerekli hâllerde öğretim planı, ders içerikleri ve ölçme sistemi yıllık gözden geçirilir.
11. Sürekli İyileştirme
Planlama Uygulama Kontrol Önlem/İyileştirme
Yıllık akreditasyon/iyileştirme takvimi; öğrenci analizi ve memnuniyet verilerine dayalı planlama yapılmıştır. Öğrenci memnuniyet anketleri, danışmanlık mülakatları, kurul/komisyon toplantıları ve bölüm kurul kararlarıyla uygulama yürütülür. Uygulamalara ilişkin takip sistemi (ÇAP başvuru sayıları, anketler vb.) ile komisyon ve kurul değerlendirmeleri yapılır. Belirlenen sorunlara dönemsel çözüm kararları alınır ve takvimlendirilmiş iyileştirmelere dönüştürülür.